loading...
رسانه ی دیروز(رادیو رسانه ای کهن)
محمد جامه شورانی بازدید : 4 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

 

پیشنهاد های کوچک 

برنامه های رادیویی

 

از آنجا که رادیو از دیر باز در بین جامعه ما رواج دارد و همواره مردم رادیو را به عنوان یک رسانه ناب و خلاقانه قبول دارند .همچنین تلاش های مسولین محترم صدا و سیما در راه اندازی شبکه های دیجیتال در بیشترین نقاط کشور باعث شده است که امواج رادیویی از طریق گیرنده های دیجیتال امکان پذیر باشد ، این امر باعث ترویج بیشتر رادیو در بین جامعه ما شده است .حال مسولین محترم شبکه های رادیویی باید تلاش خود را در زمینه برنامه ریزی  در پخش شبکه های رادیو را بیشتر کنند و سعی کنند که برنامه های متنوع را برای شنوندگان در نظر داشته باشند .

 

 

 

شبکه های رادیویی گفتگوها و مهمترین رویدادهای جهان اسلام ، پوشش بیشتر اخبار دولت و مجلس و پخش مستقیم اخبار مجلس را برای شنوندگان در نظر داشته باشند به خصوص در مواقعی که لایه هایی در مجلس برای به تصویب رسید به رای گیری گذاشته می شود .

 

مناسبت های هفتگی را بیشتر پوشش دهنده و خبرهای مهم هفتگی را برای شنوندگان پخش کنند. مانند : هفته دفاع مقدس ، هفته امر به معروف و نهی از منکر ، هفته بسیج و ... .

 

با توجه به مشکل بیکاری برای جوانان در کشور  شبکه های رادیویی به بررسی مشکلاتی که برای جوانان  در جامعه وجود دارد و دعوت از کارشناسان خبره به تحلیل نیاز های جوانان و پیشنهاد راه حل های مناسب برای رفع مسايل جامعه جوان  ارايه دهند و از کارآفرینان و کسانی که در اشتغال موفق هستند را به برنامه ها دعوت کنند و به بحث و گفتوگو در حوضله اشتغال بپردازند این امر باعث می شود که افکار جوانان باز شود و همچنین مخاطبان رادیو را بیشتر می کند.

 

 

محمد جامه شورانی بازدید : 15 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

نخستين‌ دستگاه‌ پخش‌ راديو:

 تاريخ‌ شروع‌ بهره‌ برداري‌ عمومي‌ از راديو درسال‌ 1920 مي‌باشد.اولين‌ دستگاه‌هاي‌ پخش‌ منظم‌ راديويي‌ در سال‌1920 در انگلستان‌ به‌ كار افتاد و در سال‌ 1926اولين‌ كنفرانس‌ بين‌ المللي‌ راديويي‌ با شركت‌ 27كشور جهان‌، در برلين‌ برپا شد و آيين‌ نامه‌ مقررات ‌ارتباطات‌ راديويي‌ به‌ تصويب‌ رسيد. رشد فزاينده‌ راديو و مخاطبانش‌، آن‌ را تبديل‌ به ‌رسانه‌اي‌ جمعي‌ و فراگير نمود. ارزاني‌ بهاي ‌راديوهاي‌ ترانزيستوري‌ نيز به‌ پيشرفت‌ اين‌ رسانه‌ در كشورهاي‌ توسعه‌ نيافته‌ كمك‌ كرد .

 

محمد جامه شورانی بازدید : 9 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تاریخچه رادیو در ایران :

تاسيس راديو در ايران با تلگراف بيسيم ارتباط دارد بنابراين براي درك بهتر از چگونگي تاسيس راديو نظري مي اندازيم به بنيانگزاري تلگراف بيسيم در ايران در اواخر سال 1303 در دويست هزار متر مربع زمينهاي (قصر قاجار) مقدمات راه اندازي تلگراف بيسيم توسط وزارت جنگ فراهم شد و نخستين دكل موج بلند به ارتفاع 120 متر نصب گرديد و در بيست و چهارم ارديبهشت 1304 دستگاه 20 كيلو واتي موج بلند نصب شد و در ششم ارديبهشت 1305كار بيسيم با پخش تلگرافي براي دعوت عمومي براي همكاري به كشورهاي مختلف جهان افتتاح گرديد.
در سال 1307 نصب دو دستگاه موج كوتاه آغاز و در سال 1309 از آنها بهره برداري و مركز گيرنده به نجف آباد تهران و مركز مخابرات به ميدان توپخانه منتقل شد.


محمد جامه شورانی بازدید : 11 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

توسعه رادیو :

مردم‌ از اختراع‌ ماركوني(مخترع رادیو)‌ چنان‌ به‌ شور و هيجان‌آمده‌ بودند، كه‌ خواستار پخش‌ صداي‌ انسان‌ از راديو شدند، اما چون‌ لامپ‌هاي‌ راديو ضعيف ‌بود سازندگان‌ راديو بايد فكر بهتري‌ مي‌كردند. به ‌همين‌ منظور در سال‌ 1906 يك‌ فيزيك‌دان ‌آمريكايي‌ به‌ نام‌ (دو فورست‌)لامپ‌ سه‌ الكتروني‌ را اختراع‌ كرد كه‌ براي‌ راديو الكتريسيته‌ خيلي‌ قابل‌ استفاه‌ بود. بعد از آن‌ (روبرت‌ فون‌ ليئن‌) موفق‌ به‌ ساخت‌ لامپ‌هاي‌ قوي‌ شد، اين‌ لامپ‌ها تحول‌ بزرگي‌ در زمينه‌ دستگاه‌هاي‌ الكترونيكي‌ به ‌وجود آوردند
در سال‌ 1910 براي‌ اولين ‌بار صداي‌ موسيقي‌ و آواز اپراي (متروپولتين‌ نيويورك‌) در سراسر آمريكاي‌ شمالي‌ شنيده‌ شد.

در سال ‌1913 جمعي‌ از دانشمندان‌ سعي‌ كردند كه‌ صداي‌ موزيك‌ درتمام‌ نقاط جهان‌ كاملا شنيده‌ شود، ولي‌ جنگ‌ جهاني‌ اول‌ زحمات‌ آن‌ها رابي ‌نتيجه‌ گذاشت‌. احتياجات‌ نظامي‌ در دوران‌ جنگ‌، استفاده‌ از بي‌سيم‌ را گسترش‌ داد و در تاريخ‌ 11 نوامبر سال 1918 تلگراف‌ بي‌سيم‌ نويد پايان‌ جنگ‌ را به‌ همه‌ جهانيان‌ اعلام‌ نمود .

 

محمد جامه شورانی بازدید : 31 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تارخچه رادیو در جهان و اولین کسی که رادیو را اختراع کردند :

در سال‌ 1860 ميلادي‌ (جيمز كلارك‌ ماكس‌دل‌) فيزيك‌دان‌ و رياضي‌دان‌ اسكاتلندي‌، تئوري‌ امواج‌ الكترومغناطيسي‌ را براي‌ اولين ‌بار عرضه‌ كرد.


(ماکس دل

تا اینکه در سال‌ 1887 (هنريشن‌ هرتز)، مهندس‌ وفيزيك‌دان‌ آلماني‌ نظريه‌ ماكس‌ دل‌ را ادامه داد و آن را تاييد نمود. وي‌ براي‌ اولين‌بار موفق‌ شد، امواج‌ راديويي‌را در آزمايشگاه‌ توليد كند. نام‌ (هرتز) به‌ صورت‌واژه‌اي‌ بين‌المللي‌ براي‌ بيان‌ فركانس‌هاي‌راديويي‌ به‌ كار مي‌رود.

پس‌ از  هرتز ،(برانلي‌) فرانسوي‌ درسال‌ 1890 آزمايش‌هايي‌ در اين ‌زمينه‌ انجام‌ داد و بالاخره‌ دانشمندي‌ روسي‌ به‌ نام ‌(الكساندر پوپوف)موجي‌ را با دستگاهي‌ كه‌ شبيه ‌دستگاه‌ هرتز و برانلي‌ بود اختراع‌ و آنتن‌ را به ‌وجود آورد و به‌ اين‌ صورت‌ يك‌ دستگاه‌ تلگراف‌ مورس‌ را ايجاد نمود. در مارس‌ 1896 پوپوف ‌اولين‌ پيغام‌ تلگرافي‌ را به‌ مسافت‌ 250 متري‌ فرستاد.

و اولين‌ كسي‌ كه‌ متوجه‌ شد، مي‌توان‌ از بي‌سيم‌ به ‌عنوان‌ يك‌ وسيله‌ ارتباطي‌ استفاده‌ نمود، (ماركوني‌)ايتاليايي‌ بود كه‌ بعدها به‌ نام‌ مخترع ‌راديو معروف‌ گرديد. بالاخره‌ در سال‌ 1901 مارمونی درتكميل‌ اختراع‌ خود توانست، علائم‌ بي‌سيم ‌را از يك‌ طرف‌ اقيانوس‌ اطلس‌ يعني‌ از شهر (پل‌دو) در انگلستان‌ به‌ آن‌ طرف‌ اقيانوس‌ اطلس‌، شهر(سن‌ ژان‌) آمريكا بفرستد.

(مارکونی)

 

 

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
رادیو رسانه دیروز ،امروز، فردا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 28
  • بازدید کلی : 1,205
  • کدهای اختصاصی
    ---------------------------------


    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب
    گالری تصاویر