loading...
رسانه ی دیروز(رادیو رسانه ای کهن)
محمد جامه شورانی بازدید : 14 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)

 

نقش نماز در آرامش روانی

آيه شريفه‌ (الا بذكر اللّه تطمئن القلوب) حكايت از آن دارد كه با ياد خدا دل‏ها آرامش مي‏گيرد. دل پايگاه نفس آدمي است و آنگاه كه دل آرام گيرد، نفس انسان نيز اطمينان مي‏يابد. پس براي داشتن دلي آرام و قلبي مطمئن بايد به ذكر باري تعالي پرداخت. ذكر اكبر خدا نيز نماز است و قرآن مي‏فرمايد: {و لذكر اللّه اكبر}

 

نماز خواندن و انجام عبادت، براي نمازگزار آرامش رواني پديد مي‏آورد و دل مؤمن را امنيت مي‏بخشد، آن هايي كه توفيق بيشتري در برگزاري نماز داشته‏اند، به آرامش بيشتري نيز دست يافته‏اند. يعني آن‏ها كه علاوه بر انجام فرايض مبادرت به خواندن نوافل را نیز انجام داده اند، در بررسي‏هاي موردي آرامش بيشتري را پیدا کرده اند، و همين باعث شده تا ديگران را نيز به انجام نوافل توصيه كنند.

آنان حلاوت عبادت خالص در شب و رازگويي با خداوند عالميان را دريافته‏اند، چرا كه شب فرصتي مناسب‏تر براي عبادت بي رياست. قرآن مي‏فرمايد: «انّ ناشئة اللّيل هي اشدّ وطأً و اقوم قيلا» پس فقط صاحبان خلوص و عاشقان عبادت خدا، شيريني راز و نياز با خدا را درمي‌يابند .

 

محمد جامه شورانی بازدید : 15 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)

تاریخچه شبکه رادیویی سلامت

شبکه سلامت در بهمن ماه سال 1381 و همزمان با دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي با پيگيري مجدانه معاون محترم صدا،راديو سلامت به عنوان هشتمين ايستگاه راديوئي با تکيه بر ذکر ”يا من اسمه دواء و ذکره الشفاء” آغاز به كار كرد . تا سال 1389 توليد و پخش اين شبکه به صورت دوازده ساعت از 6صبح تا 18 هرروز بر روي موج FM  رديف 103.9MHz بود و از سال 1390 پخش هجده ساعت در روز (از 6 صبح تا 24) و روي موج اف ام رديف 102 مگاهرتز شده است.  

یکی از کار های خوب این شبکه رادیویی پخش برنامه های با محوریت سلامت اجتماعی و فردی می باشد که در این برنامه ها پرسش هایی از سوی شنوندگان انجام می شود و کارشناسان و مهمانان برنامه به این سوالات پاسخ می دهند،که این امر باعث می شود مردم و شنوندگان در مورد سلامتی بیشتر آگاه باشند.

درگاه اینترنتی شبکه

محمد جامه شورانی بازدید : 21 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نماز عفو

نماز دو رکعتی است و در هر رکعت حمد و یک مرتبه اِنّا اَنزَلناه و بعد از قراءت رَبّ عَفوَکَ عَفوَکَ پانزده مرتبه و در رکوع ده مرتبه ، تمام می کنی مثل نماز جعفر .

منبع : مفاتیح الجنان ، مولف عباس قمی ص(1091)

محمد جامه شورانی بازدید : 10 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شبکه ای پا به پا مردم ایران (رادیو ایران)

از ماموریت این شبکه بررسی طرح های رادیویی از نشر قالب، محتوا، تولید و پخش برنامه های رادیویی با گرایش های مختلف در چارچوب اصول و خط مشی برنامه ها و سیاست های مصوب سازمان و دستور العمل های شورای سیاست گذاری می باشد. 
ساعات پخش برنامه و نام آنها بصورت پیش بینی در جدولی بنام کنداکتور تنظیم می گردد و برنامه ها طبق ساعات مقرر پخش می گردند مگر آنکه مناسبتی خاص باعث شود که برنامه ویژه تهیه و بصورت جایگزین پخش شود.

فرکانس پخش این شبکه در هر استان متفاوت است و معمولا زمان پخش برنامه های آن در هر استان 24 ساعته می باشد یا از اذان صبح شروع و تا ساعت 24 شب ادامه دارد.

دریافت فرکانس استان ها

درگاه اینترنتی شبکه

محمد جامه شورانی بازدید : 6 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شبکه محبوب جامعه ورزشی(رادیو ورزش)

این شبکه رادیویی محبوبیت خاصی در بین ورزش دوستان و ورزشکاران دارد زیرا اخبار و مسابقات ورزشی در هر زمینه ای را به صورت زنده مورد پوشش قرار می دهد ،همچنین نکات ورزشی مفیدی را در برنامه پخش می کند،(از جمله بررسی ورزش ها و حرکات صحیح ورزشی ،تغذیه در ورزش و ...).یکی از نکات قابل توجه که این شبکه رادیویی انجام داده است فراهم کردن نرم افزار موبایل رادیو ورزش است که در سایت این شبکه قابل دانلود است.


برای مشاهده امواج شبکه رادیو ورزش به سایت این شبکه مراجعه نمایید یا اینجا را کلیک کنید .

درگاه اینترنتی شبکه

محمد جامه شورانی بازدید : 14 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تاریخچه رادیو کتاب

شبكه رادیو کتاب با  4 ساعت پخش و بصورت آزمايشي از تاریخ 24/08/1391 همزمان با هفته کتاب و روز کتاب وکتابخوانی و کتابدار، راه اندازي گرديد. سپس در تاريخ 1/10/ 1391ساعت پخش شبكه كتاب به 9 ساعت برنامه از ساعت17:00 تا 2:00 بامداد بر روي موج اف. ام رديف 89.5  افزايش يافت.

فرکانس : برنامه های این شبکه بر روی موج FM ردیف 5/89 مگاهرتز قابل دسترسی است.

امواج AM  : ندارد        موجFM :  5/89 مگاهرتز

این شبکه رادیویی بیشتر  مواردی همچون کتاب و کتاب خوانی و بررسی سرانه کتاب خوانی در کشور و همچنین بررسی کتاب می پردازد و می تواند برای شنوندگان رادیویی جالب و مفید باشد.

درگاه اینترنتی شبکه رادیو کتاب 

محمد جامه شورانی بازدید : 9 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رادیو دانش

 

شنوندگان رادیو دانش می توانند توسط گیرنده های FM خود با فرکانس 91/5 در  استان تهران و فرکانس 91/3 در استان البرز این شبکه را دریافت نمایند ، از برنامه های خوب این شبکه رادیویی برنامه های پزشکی و مطالب آموزشی در مورد بیماری ها می باشد که برای شنوندگان قابل دریافت است و ساعت پخش این شبکه به صورت 24 ساعته می باشد .

ضمناً این امکان نیز وجود دارد که از طریق گیرنده های دیجیتال در سراسر کشور این شبکه را دریافت نمایید.

درگاه اینترنتی رادیو دانش

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
رادیو رسانه دیروز ،امروز، فردا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 1,192
  • کدهای اختصاصی
    ---------------------------------


    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب
    گالری تصاویر